Konferencja adresowana jest do szeroko rozumianej grupy praktyków–specjalistów: psychologów, pedagogów, logopedów, nauczycieli, pracowników służby zdrowia i innych zainteresowanych osób, które w swojej pracy koncentrują się na udzielaniu pomocy małym dzieciom z deficytem słuchu.
Problematyka konferencji wynika z potrzeby wymiany poglądów dotyczących różnych, czasem odmiennych podejść do zagadnienia wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z uszkodzonym słuchem. Zagadnienia te będą przedmiotem refleksji teoretycznej, jak też prezentacji dowodów praktycznych.
Celem konferencji jest popularyzowanie wiedzy o wczesnym rozpoznawaniu niedosłuchu u dzieci, metodach diagnozowania, wpływie uszkodzenia słuchu na różne aspekty rozwoju dziecka, interwencji terapeutycznej.
„Dziecko i matka mają prawo do specjalnej opieki i pomocy”
(ONZ, 1948, Art. 2582)
„Opieka we wczesnym dzieciństwie i programy edukacyjne dla dzieci w wieku do 6 lat powinny być opracowywane lub przekształcone tak, aby sprzyjać rozwojowi fizycznemu, intelektualnemu i społecznemu oraz osiąganiu dojrzałości szkolnej.” (UNESCO, 1994, 853)
Warunki uczestnictwa:
W ramach konferencji zapewniamy:
Miejsce konferencji: