Specjalistyczna Poradnia Wczesnej Diagnozy i Rehabilitacji

Pracownicy Specjalistycznej Poradni Wczesnej Diagnozy i Rehabilitacji

Bożena Ciochdoktor nauk społecznych, pedagog specjalny, dyrektor dwóch poradni w strukturze Zespołu Poradni nr 3, przewodnicząca zespołu orzekającego

Specjalista w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej – psychoprofilaktyki zaburzeń rozwojowych oraz organizacji i zarządzania oświatą. Diagnoza i konsultacja specjalnych i specyficznych trudności edukacyjnych, pomoc i wsparcie dla rodziców, w tym dzieci z niepełnosprawnościami, wczesna interwencja i wczesne wspomaganie rozwoju dziecka. Organizacja i udział w licznych konferencjach, szkoleniach, prowadzenie wykładów. Specjalistyczne konsultacje dla rodziców, nauczycieli i specjalistów. Opiekun praktyk dla studentów, słuchaczy studiów podyplomowych, lekarzy.

Katarzyna Listoszpedagog specjalny, terapeuta ASD (zaburzeń ze spektrum autyzmu), surdopedagog

Diagnoza i terapia dzieci z różnymi niepełnosprawnościami, w tym ze spektrum autyzmu. Terapia indywidualna małych dzieci z nieprawidłowościami - nieharmonijnością lub opóźnieniem – oraz zaburzeniami w rozwoju psychoruchowym. Zajęcia ogólnorozwojowe dla małych dzieci zagrożonych nieprawidłowym rozwojem. Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne dla rodziców, nauczycieli oraz innych zainteresowanych. Udział w Zespołach Orzekających.

Beata Drobek-Ziemińskapsycholog, psychoterapeuta, specjalista ASD

Wieloaspektowa diagnoza zaburzeń rozwojowych dzieci w wieku od urodzenia do 7 roku życia. Opiniowanie i orzecznictwo dzieci i młodzieży z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Konsultacje dla nauczycieli i specjalistów pracujących w szkolnictwie specjalnym i integracyjnym. Psychoedukacja rodziców w zakresie wspierania właściwych postaw wychowawczych stymulujących rozwój dziecka. Spotkania terapeutyczne nakierowane na analizę problemów emocjonalnych dzieci i rodziców oraz indywidualna psychoterapia dzieci w paradygmacie psychodynamicznym. Praktyki dla studentów i słuchaczy studiów podyplomowych, wolontariuszy. Członek Polskiego Towarzystwa Psychodynamicznego.

Wioletta Mataczpsycholog, terapeuta integracji sensorycznej, specjalista ASD

Diagnoza i terapia zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci w wieku przedszkolnym. Poradnictwo psychologiczne i instruktaże dla rodziców i nauczycieli w kontekście mechanizmów powstawania trudności dzieci z zaburzeniami sensorycznymi. Wspieranie rozwoju dzieci z różnego rodzaju niepełnosprawnościami. Szkolenia dla nauczycieli, warsztaty dla rodziców, zajęcia otwarte dla studentów, wolontariuszy, słuchaczy studiów podyplomowych, lekarzy. Członek Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej.

Agnieszka Furmanpsycholog kliniczny, specjalista ASD

Diagnoza funkcjonalna. Rozpoznawanie potrzeb edukacyjnych i rozwojowych dzieci i młodzieży z różnego typu niepełnosprawnościami. Orzekanie o potrzebie kształcenia specjalnego w szczególności dzieci słabowidzących i niewidomych. Opiniowanie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Poradnictwo i punkty konsultacyjne dla rodziców i nauczycieli, wspomaganie kompetencji wychowawczych rodziców.

Żaneta Polańskapsycholog, surdopedagog

Wielopoziomowa diagnoza dzieci z różnego rodzaju niepełnosprawnościami, wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dzieci od urodzenia do momentu podjęcia obowiązku szkolnego. Orzecznictwo o potrzebie kształcenia specjalnego i opiniowanie, w tym dotyczące wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Poradnictwo i instruktaż dla rodziców, konsultacje z nauczycielami oraz pracownikami instytucji działających na rzecz dziecka. Praktyki i zajęcia otwarte dla studentów, wolontariuszy oraz lekarzy.

Renata Zyganpedagog specjalny – oligofrenopedagog i tyflopedagog, certyfikowany terapeuta psychomotoryki, specjalista ASD

Diagnoza i terapia dzieci z różnego rodzaju niepełnosprawnościami (niepełnosprawnością intelektualną, zaburzeniami komunikacji, autyzmem i innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju, niedosłuchem, niedowidzeniem oraz niepełnosprawnością ruchową). Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne dla rodziców, nauczycieli, lekarzy, studentów i słuchaczy studiów podyplomowych oraz wolontariuszy. Zajęcia z wczesnej interwencji dla najmłodszych dzieci zagrożonych nieprawidłowym rozwojem oraz Terapia Psychomotoryczna według Procus i Block. Orzekanie o potrzebie kształcenia specjalnego i wczesnego wspomagania rozwoju.

Małgorzata Sendrowiczpedagog specjalny, logopeda

Diagnoza i terapia dzieci i młodzieży z różnymi niepełnosprawnościami. Terapia indywidualna małych dzieci z nieprawidłowościami (nieharmonijnością lub opóźnieniem) i zaburzeniami w rozwoju psychoruchowym. Zajęcia ogólnorozwojowe dla małych dzieci zagrożonych nieprawidłowym rozwojem. Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne dla rodziców, nauczycieli, lekarzy, studentów i słuchaczy studiów podyplomowych oraz wolontariuszy. Orzekanie o potrzebie kształcenia specjalnego i wczesnego wspomagania rozwoju.

Monika Waśkowiczfizjoterapeuta, terapeuta NDT-Bobath, terapeuta integracji sensorycznej, certyfikowany terapeuta psychomotoryki

Wspomaganie rozwoju ruchowego, usprawnianie ruchowe niemowląt i małych dzieci od urodzenia do 7 roku życia. Terapia zaburzeń integracji sensorycznej, Terapia Psychomotoryczna według Procus i Block. Instruktaż i wsparcie dla rodziców, nauczycieli przedszkoli i szkół w ich pracy z dziećmi z niepełnosprawnościami. Warsztaty dla rodziców, wykłady dla studentów, zajęcia otwarte dla lekarzy, studentów, słuchaczy studiów podyplomowych, wolontariuszy.

Dorota Roszkopsycholog, terapeuta Wczesnego Wspomagania Rozwoju, specjalista ASD

Diagnoza i terapia dzieci z opóźnionym rozwojem psychoruchowym, zespołem zaburzeń autystycznych oraz innymi rodzajami niepełnosprawności. Zajęcia z wczesnego wspomagania rozwoju małego dziecka z elementami pedagogiki Marii Montessori. Konsultacje z rodzicami, nauczycielami i innymi specjalistami.

Katarzyna Zielińskaneurologopeda

Dyplomowany logopeda, neurologopeda. Swoje doświadczenie logopedyczne zdobywała pracując w lubelskich szkołach i przedszkolach oraz w prywatnych Poradnich Psychologiczno – Pedagogicznych. Jest certyfikowanym terapeutą II° treningu słuchowego Metodą Tomatisa. Ukończyła 3 – modułowy kurs bazowy terapii behawioralnej. Zajmuje się diagnozą i terapią logopedyczną. Stale podnosi swoje kwalifikacje biorąc udział w kolejnych szkoleniach, a także uczestnicząc w wielu konferencjach logopedycznych. W swojej pracy kieruje się holistycznym podejściem do każdego pacjenta, wie, że tylko specjalistyczna i dogłębna diagnostyka pozwala uzyskać pożądane efekty terapeutyczne.

Biuletyn informacyjny